hoorcollege Richard de Boer – reflectie

| Door Tjardo Krijt


Hoorcollege Richard de Boer – reflectie

Dit hoorcollege stond in het mom van veiligheid vs. privacy, een onderwerp dat we al meer behandeld hebben met Cultuur & Media.

Richard de Boer had veel te vertellen over dit onderwerp. Ook maakte hij gebruik van veel bronnen, zoals een goede journalist ook altijd doet. Onder andere hierdoor, bleef de Boer vrij objectief. Hoewel ik in het algemeen wel hiervan houd, had ik deze keer toch eigenlijk iets meer de Boer zijn mening willen horen. Als je hem vergelijkt met bijv. Andrew Keen (ja, alweer): In zowel het hoorcollege als zijn boek, geeft Keen ons eigenlijk één groot betoog, waar hij een heel eenzijdig perspectief heeft. Hoewel ik de Boer zijn objectiviteit wel waardeer, had ik toch wel iets meer subjectiviteit willen horen, om de reden dat het je aan het denken zet, en je zo je eigen mening vormt.
Dit hoorcollege bevatte veel informatie, en was redelijk interessant. Aan de andere kant, vertelde hij ook niet erg veel nieuws. Het meeste van wat hij vertelde wist ik al, en sowieso zaten er niet erg veel ‘schokkende’ of verassende feiten tussen. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk er niet veel van geleerd heb.

There are no comments on this post.

Plaats een reactie